SKANDÁL! POLICIE ZABAVILA BĚHEM ŽIVÉHO VYSÍLÁNÍ REPORTÉRŮM RT RUPTLY KAMERU

Police Lipsko

17:28 11.1.2017 Lipsko / Německo

V pondělí 9. ledna vytáhla do ulic LeGiDa (lipská skupina PeGiDa) mnoho svých přívrženců i odpůrců. RT Ruptly tuto demonstraci vysílala živě do doby, než k reportérům přišla policie a s naprosto skandálním odůvodněním jim zabavila kameru.

Policie zabavení kamery odůvodnila tím, že kamera může být kradená

Během natáčení přímého přenosu demonstrace k novinářce přistoupil policista, který jí vyzval, aby ho následovala z důvodného podezření, že štáb používá kradenou kameru a policie to musí prověřit. RT Ruptly tak musela živé vysílání ukončit. Zde je kompletní přepis komunikace mezi televizním štábem a policistou.

Policista: „Můžete s námi jít na chvilku k autu, budete tak hodná? Jde o Vaší kameru. Musíme ověřit, jestli není kradená… “
Reportérka: „Mám kameru celou dobu u sebe.“
Policista: „Ano? Od kdy? My to jednoduše ověříme.“
Reportérka: „Já mám ale také novinářský průkaz…“
2. policista: „Musíme vše prověřit, buď s námi půjdete dobrovolně, nebo Vás zajistíme. My musíme ověřit, zcela v klidu, jestli je to ta kamera (kradená), tak jí zabavíme, pokud by to nebyla ona, můžete si jí ponechat. Do teď nejste podezřelá z žádného trestného činu, OK?“
Reportérka: „Já jsem ale nic neudělala.“
2. policista: „Půjdete na chvilku s námi, prosím?“

Stejná kamera byla policistům odcizena minulý rok

Podle vyjádření mluvčího policie Andrease Loepkiho se policisté rozhodli kameru zkontrolovat proto, že jim byla stejná kamera minulý rok odcizena. Policisté v reportérce poznali ženu, která v inkriminovanou dobu krádeže byla také v jejich blízkosti. Po prověření původu kamery byla reportérce kamera navrácena, policie si osobní údaje reportérky neuložila.

Policejní mluvčí Andreas Loepki

Popis RT Ruptly, zdroj Wikipedia

RT (dříve známá jako Russia Today) je vícejazyčná ruská zpravodajská televizní síť se sídlem v Moskvě. Byla spuštěna 10. října 2005. Do roku 2013 byla provozována tiskovou agenturou RIA Novosti, která byla oficiálním orgánem Ruské federace. Po reorganizaci se tato tisková agentura nazývá Rusko dnes (anglicky Russia Today), není však nyní s televizní stanicí RT propojena.

Vysílá 24 hodin denně v angličtině, arabštině, ruštině a španělštině a používá kabelový, satelitní i internetový přenos. Ve Spojených státech amerických je druhou nejsledovanější zahraniční zpravodajskou stanicí po BBC News[1] a její videa na YouTube zhlédlo přes 83 milionů lidí (údaj k březnu 2010). V roce 2013 překonala 1 miliardu zhlédnutí jako vůbec první zpravodajský kanál v historii YouTube. Má hlavní sídlo v Moskvě, studio ve Washingtonu, D.C. a pobočky v Los Angeles, Miami, Londýně, Paříži, indickém Dillí, argentinském Buenos Aires, gruzijském Cchinvali a izraelském Tel Avivu. Celosvětově má kolem 2000 zaměstnanců.

Příspěvek připravil: Zdeněk Chytra

Comments

comments

more recommended stories